קרפס (Craps)

כולנו רואים את ההמונים וההתקהלות סביב שולחן הקוביות ורוצים להצטרף. אבל בואו נודה על האמת. אנחנו לא דמי מור, ואין איזה מיליונר שמתחנן שננשוף על הקוביות שלו. אז, עד שנתאמן בחדר הכושר במשך שמונה שעות ביום ונקבע פגישה עם המנתח הפלסטי, נאלץ פשוט ללמוד את ההימורים הבסיסיים בקוביות עבור אלה מאתנו שרק מתחילים.

הבסיס

מה הדבר הראשון שלמדנו שצריך לעשות כשמשחקים משחק שולחן בקזינו? להמר. בקוביות, האדם היחיד שחייב להמר לפני הזריקה הראשונה של הקוביות הוא היורה - Shooter (האדם שרוצה לזרוק את הקוביות). כדי להיות יורה, עליך להמר ב-Pass Line  או ב-Don't Pass Bar. הקוביות מועברות בין השחקנים עם כיוון שעון כך שאולי תאלץ לחכות קצת. אם אתה רוצה לשחק, אבל לא רוצה להיות היורה, אתה גם יכול להמר, אך אינך חייב, ויכול לחכות ולהמר אחרי הזריקה הראשונה של היורה (Come Out roll). ה-Stickman (הבחור עם המקל שעוזר לדילר) יעביר אליך חמש קוביות. עליך לקחת שתיים עם יד אחת בלבד. בשלב בא, עליך לזרוק את הקוביות חזק מספיק כדי שהן יפגעו בצד השני של השולחן. מטרת הזריקה הראשונה היא לבסס את ה-Point, מספר שיהיה אחר מאשר 2, 3, 7, 11 או 12.

בזריקה הראשונה, אם יצא 7 או 11 לפני שבוסס ה-Point, כל שחקן שהימר באיזור ה-Pass Line מנצח. אם, לעומת זאת, יצא 2, 3 או 12, הימורי Pass Line מפסידים. בדיוק ההיפך קורה בהימורים ב- Don't Pass bet, כלומר, תוצאה של 7 או 11 משמעה הפסד, ו- 2, 3 או 12 מנצחים. כל זאת כאשר מגלגלים את הקוביות לפני שבוסס ה-Point.

לאחר שבוסס ה-Point, שיהיה 4, 5, 6, 8, 9 או 10, הדילר מציב דיסק מפלסטיק (כשהצד הלבן למעלה) על התיבה המתאימה בשולחן. בשלב זה, כל השחקנים מהמרים שתגיע ל-Point שנית לפני שתוציא 7 בקוביות, או להיפך.

לדוגמא – בזריקה הראשונה יוצא לך 4. שחקנים שהימרו ב- Pass Line יעזבו את ההימור שלהם וינצחו אם שוב יוצא לך 4 לפני שיוצא לך 7. עם זאת, שחקנים שהימרו בהתחלה בDon't Pass bar ינצחו אם ייצא לך 7 לפני 4 נוסף.

כל השחקנים שלא הימרו לפני הזריקה הראשונה, או מבחירה או משום שהגיעו לשולחן לאחר מכן, אינם יכולים להמר ב-Pass Line או ב-Don't Pass bet. במקום זאת, הם יכולים להציב הימור של Come או Don't Come.

אם שחקן מהמר הימור של Come, החוקים של ה-Pass Line המקורי חלים עליו. אם בשלב הבא ייצא 7 או 11, השחקן זוכה. אם יוצא 2, 3 או 12, הוא מפסיד. עם זאת, אם יוצא 4, 5, 6, 8, 9, או 10, יהיה זה ה-Point של אותו שחקן, שיכול להיות שונה מה-Point של השחקנים המקוריים. ברגע שנקבע ה-Point של השחקן החדש, הוא מהמר שה-Point שלו ייצא לפני 7.

אם שחקן מהמר בDon't Come bet, החוקים של ה- Don't Pass bet חלים עליו, מלבד עניין אחד. אם התוצאה הבאה היא 7 או 11, השחקן מפסיד.  אם התוצאה הבאה היא 2 או 3, השחקן זוכה. ההבדל היחיד הוא שאם ליורה יוצא 12, ההימור ב-Don't Come שווה לתיקו. כל תוצאה אחרת הופכת להיות ה-Point של אותו שחקן שמהמר שייצא 7 לפני ה-Point.

כפי שצוין קודם לכן, אלה הם ההימורים הבסיסיים בקוביות, וזה מספיק כדי להכניס אותך למשחק. העצה הטובה ביותר שלנו היא לפעול לפי ההרגלים של שחקנים מנוסים יותר, במיוחד של המנצחים!

בהצלחה !!!

הרשמו לניוזלטר שלנו, קבלו חינם עדכונים, מבצעים וטיפים

השארו מעודכנים בכל מה שחדש בעולם הימורים...